Singel 161



Google Ads (Google AdWords) of SEA

Google Ads (Google AdWords) of SEA

Bijna iedereen gebruikt vrijwel dagelijks een zoekmachine, voor de meesten is dat Google. Dat maakt de Amerikaanse zoekmachine voor veel bedrijven een belangrijke bron van bezoekers op hun website. Adverteren in de zoekresultaten is daardoor al jaren een onmisbaar marketingmiddel: Google Ads (voorheen: Google Adwords) of ook wel SEA (search engine advertising).

Bij elke zoekopdracht toont een zoekmachine een lijst met de beste websites voor die zoekwoorden, plus een aantal advertenties boven en onder de zoekresultaten. Natuurlijk zie je jouw website het liefst tussen de zogeheten ‘organische zoekresultaten’ staan, en graag zo hoog mogelijk. Daar zijn de kliks immers gratis. Je kunt je website (laten) optimaliseren om op de juiste zoekwoorden zo goed mogelijk gevonden te worden (SEO of search engine optimization).

Adverteren in Google

Dit is echter een tijdrovend proces. Allereerst omdat je er veel (heel veel) goede teksten voor nodig hebt, dat kost je tijd (als je het zelf doet) of geld (als je het uitbesteedt). Een snellere manier om direct goed zichtbaar te zijn tussen de zoekresultaten is Google Ads: adverteren in Google. Je betaalt dan alleen voor een klik (dus als iemand op je advertentie klikt). Wat een klik kost, hangt af van (de populariteit van) je zoekwoorden en van je concurrentie. Google AdWords is namelijk een veiling. De prijs kan variëren van een paar dubbeltjes tot een paar euro per klik.

Google AdWords uitbesteden? Kies voor onze partner Buro Foss

Het maken van een goede campagne vraagt om heel wat expertise. Hoe schrijf je de juiste teksten? Wat zijn de juiste zoekwoorden? En welke instellingen werken het beste? Kun je ook afbeeldingen gebruiken? Of video? Hoeveel budget moet je vrijmaken? Hoe monitor je de resultaten en hoe kun je bijsturen?

Daarom adviseren wij onze klanten om het adverteren in Google uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau: onze partner Buro Foss. Voor een vast maandbedrag beheren en monitoren zij jouw campagnes. Ook voor Google Shopping en Bing. Of denk ook eens aan adverteren op Facebook en Instagram.

Gratis AdWords Scan

Heb je het gevoel dat je onvoldoende rendement uit je Google AdWords campagnes haalt? Dat je omzet laat liggen? Doe dan de Google AdWords scan van Buro Foss! Binnen 3 werkdagen ontvang je gratis en vrijblijvend een persoonlijke analyse van je campagnes (ter waarde van €295,-).

Wat houdt de AdWords scan in?

  • Eerlijk en objectief advies over jouw AdWords campagnes
  • Concrete punten waar je direct mee aan de slag kunt
  • Google AdWords scan op maat voor jouw keywords

Vraag nu de Gratis AdWords Scan aan!